Klantafspraken nakomen

Klantafspraken nakomen

Klantafspraken Het niet nakomen van afspraken is een van de grootste ergernissen van klanten. Daarmee is de overeenkomst die je met je klant afsluit belangrijke input voor je werkproces. Voor welke klant is het? Wat moet er worden geleverd? Hoeveel ga je leveren? Naar...

Lees meer
Klantinformatie

Klantinformatie

Wat is het nut van klantinformatie?! Over het algemeen zie ik dat bedrijven klantinformatie meer kunnen benutten. Voordat je profijt kunt hebben van deze klantinformatie, is de basis een goede registratie. Om klantinformatie te kunnen gebruiken voor een soepel proces...

Lees meer
Klantsegmentatie

Klantsegmentatie

Zo efficiënt en winstgevend mogelijk je klanten bedienen en groeien, hoe doe je dat? Klantsegmentatie kan daar heel goed bij helpen. Stel je hebt 2 ‘top’ klanten die een groot deel van jouw omzet realiseren. En 150 klanten met een gemiddelde omzet en 300 klanten met...

Lees meer
Cash = King

Cash = King

Deze factuur klopt niet! Klopt dat inderdaad? Je moet uitzoeken wat er mis is gegaan. Hoe de factuur moet worden gecorrigeerd. Ondertussen heeft de klant al het gevoel dat de afspraak niet goed is nagekomen. Je wilt voorkomen dat er onnodig klanten ontevreden worden....

Lees meer
Het belang van klantfeedback in procesoptimalisatie

Het belang van klantfeedback in procesoptimalisatie

Waarom zou je klanttevredenheid meten? Wil je continue verbeteren in de richting die je klanten belangrijk vinden, dan kan ik klanttevredenheidsonderzoek zeker aanraden. Er is altijd wel ruimte voor verbetering in ieder bedrijf en met de uitkomsten van een...

Lees meer
Ergens weet je dat het beter kan, maar op welk gebied?

Ergens weet je dat het beter kan, maar op welk gebied?

Je merkt dat processen niet helemaal lekker lopen, maar waar nu te beginnen? Er zijn vele werkgebieden die je kunt aanpakken met het verbeteren van processen. Denk aan registratie van klantinformatie, je financiële administratie, het vastleggen van klantafspraken, de...

Lees meer
Hoe doorbreek je je procesproblemen

Hoe doorbreek je je procesproblemen

Loop jij tegen procesproblemen aan die alsmaar aanhouden? Wat je ook doet? Denk aan een extra controle inbouwen, periodiek tijd inplannen om weer meldingen/aanvragen en dergelijke op te schonen, checken of de informatie actueel is op diverse plekken in je IT systemen....

Lees meer