
Klantsegmentatie
Zo efficiënt en winstgevend mogelijk je klanten bedienen en groeien, hoe doe je dat? Klantsegmentatie kan daar heel goed bij helpen. Stel je hebt 2 ‘top’ klanten die een groot deel van jouw omzet realiseren. En 150 klanten met een gemiddelde omzet en 300 klanten met...
Cash = King
Deze factuur klopt niet! Klopt dat inderdaad? Je moet uitzoeken wat er mis is gegaan. Hoe de factuur moet worden gecorrigeerd. Ondertussen heeft de klant al het gevoel dat de afspraak niet goed is nagekomen. Je wilt voorkomen dat er onnodig klanten ontevreden worden....
Het belang van klantfeedback in procesoptimalisatie
Waarom zou je klanttevredenheid meten? Wil je continue verbeteren in de richting die je klanten belangrijk vinden, dan kan ik klanttevredenheidsonderzoek zeker aanraden. Er is altijd wel ruimte voor verbetering in ieder bedrijf en met de uitkomsten van een...
Ergens weet je dat het beter kan, maar op welk gebied?
Je merkt dat processen niet helemaal lekker lopen, maar waar nu te beginnen? Er zijn vele werkgebieden die je kunt aanpakken met het verbeteren van processen. Denk aan registratie van klantinformatie, je financiële administratie, het vastleggen van klantafspraken, de...
Hoe doorbreek je je procesproblemen
Loop jij tegen procesproblemen aan die alsmaar aanhouden? Wat je ook doet? Denk aan een extra controle inbouwen, periodiek tijd inplannen om weer meldingen/aanvragen en dergelijke op te schonen, checken of de informatie actueel is op diverse plekken in je IT systemen....
Ben jij MKB ondernemer die de administratie last wil verminderen in je bedrijf?
In deze podcast stip ik een paar problemen aan die verholpen kunnen worden met procesoptimalisatie. Een van de belangrijkste ingrediënten om de klanttevredenheid te waarborgen is het nakomen van afspraken.