Wil je in korte tijd de omslag maken naar slimmer werken? Met jouw team meer werk kunnen verzetten en meer klanten kunnen bedienen? Met het week programma ‘Slimmer Werken’ op jouw bedrijfslocatie heb je in korte tijd een nieuw werkproces in werking.
Herken je dit?
Met meer klanten zouden de problemen en fouten zich verergeren. De werkdruk is al hoog opgelopen. Toch heb je ook het gevoel dat het werk niet altijd logisch verloopt en soms omslachtig is. Het loopt niet altijd even soepel en je moet er alert op blijven dat er geen fouten worden gemaakt om klachten en onnodige kosten te voorkomen. Je wilt dat nu eens voorgoed doorbreken. Je hebt alleen nog niet de manier gevonden hoe je die doorbraak kunt maken om meer groei aan te kunnen met je onderneming.
Met de proceskennis en technieken die ik beheers, kan ik je helpen om inzicht te krijgen in de verbetermogelijkheden in je werkprocessen, zodat jij kunt doorgroeien met je onderneming.
Wil jij niet meer de gaten dicht lopen en Slimmer Werken introduceren binnen jouw onderneming om verder te kunnen groeien?
Doorbreken naar groei
Als je eenmaal weet waardoor je nu wordt tegengehouden in je groeimogelijkheden, dan kun je gerichte acties ondernemen. Met het programma ‘Slimmer werken’ lossen we bottle necks, vertragingen, problemen en fouten op. Je wint tijd en je bespaart kosten.
Programma ‘Slimmer Werken’
Tijdens het programma ‘Slimmer Werken’ werk ik samen met een team samengesteld uit jouw onderneming. Dit team is werkzaam in het proces waarmee we aan de slag gaan. Zij kennen het proces goed en weten welke problemen zich voordoen.
Het programma bevat de volgende elementen:
- Meekijken op de afdeling, waar loopt men tegenaan?
- Huidige proces in kaart brengen
- Bottle necks, vertragingen, problemen en fouten in kaart brengen
- Brainstorm oplossingen
- Opzetten van een nieuw proces
- Actieplan opstellen
- Nieuwe proces implementeren
Praktische informatie
Het programma ‘Slimmer Werken’ is een intensieve workshop van 5 volle werkdagen aaneensluitend die ik begeleid op jouw bedrijfslocatie. Ik werk samen met een team uit jouw onderneming. Ik zorg voor de materialen die nodig zijn tijdens de workshop. Direct na het week programma zijn al meteen aanpassingen gedaan in het proces om slimmer te werken. Uiteraard stemmen wij gedurende de week af wat de bevindingen en oplossingen zijn.
Wat levert het je op?
- Het huidige proces is duidelijk in kaart gebracht
- Het team leert hoe je een proces in kaart brengt
- Jij en je team hebben inzicht gekregen in de knelpunten
- Bottle necks, vertragingen, problemen en fouten worden opgelost
- De veranderingen worden aangedragen en geaccepteerd door het team
- Oplossingen met de meeste impact worden geïmplementeerd
- Je team leert hoe je kiest voor de beste oplossing
- Er is een heldere beschrijving van het nieuwe proces
- Taken en verantwoordelijkheden zijn goed afgestemd
- Er kan meer werk worden verzet met dezelfde mensen
- Er is ruimte voor meer klantvragen
Over mij
Van nature bedenk ik altijd of het beter en sneller kan. Ik ben enorm oplossingsgericht en zie overal mogelijkheden. In projectwerk voel ik mij als een vis in het water en ik ontdekte hier mijn passie voor procesoptimalisatie. Klantgerichtheid is er bij mij ‘ingebakken’, letterlijk en figuurlijk als banketbakkersdochter. Het is belangrijk om te luisteren naar je klanten. Ga serieus om met klant feedback en klachten. En gebruik deze informatie om je processen te verbeteren. Je realiseert kortere doorlooptijden, lagere kosten en hogere klanttevredenheid. Zodat je klanten graag zakendoen met je. En graag klant blijven. Je verbetert je bedrijfsresultaten en je klanten zijn happy. Ja! Daar word ik heel blij van. Het geeft mij veel energie en voldoening.
Referenties
“Ik heb jou leren kennen als een zeer vriendelijk, vrolijk en warm mens. Jij bent altijd positief en voor en over anderen altijd aardig. Je staat voor iedereen klaar en niets is jou te veel. Je zet je voor de volle 100% in voor je werk. Daarnaast heb je ook nog tijd voor een goed gesprek. Blijf vooral je karakter volgen: open, eerlijk en bijzonder aardig!”
“I really enjoyed working with you because you were so positive about changes, even when things were difficult. You were a helpful support and always gave feedback when you learnt something new.”
Veel gestelde vragen
Hoe is het mogelijk om in zo’n korte tijd een nieuw proces te implementeren?
Door 5 dagen met focus, een goed stappenplan en met de juiste mensen bij elkaar te zitten, kun je in een stroomversnelling stappen maken. Ik begrijp snel hoe werkprocessen in elkaar steken en hoe ze effect kunnen hebben op elkaar. En dat combineren met de juiste vragen stellen en technieken gebruiken tijdens het programma. Zo kom ik snel tot de kern en het doorlopen van een stappenplan om succesvol en met impact een nieuw proces te implementeren.
Hoe weet ik dat de investering het waard is?
Hoeveel omzet zou je meer kunnen halen als je kunt doorgroeien met je onderneming? En dagelijks inefficiënt werken kost aardig wat geld. De ervaring leert dat processen gemiddeld 50% verspillingen bevatten. En doorlooptijden kunnen over het algemeen met 30-50% worden gereduceerd. Kun je je voorstellen wat je met deze waardevolle tijd kunt doen? Je klanten zullen zeker profiteren van je efficiënte processen en je kunt meer klanten bedienen!
Wil jij slimmer werken?
Wil jij slimmer werken en meer klanten bedienen? Dan begint dat met het begrijpen waardoor je nu wordt tegengehouden in de groei. Je ervaart nu werkdruk en meer klanten zou leiden tot meer problemen. Je hebt het gevoel meer en meer achter de feiten aan te lopen en de controle te verliezen. Het week programma ‘Slimmer Werken’ geeft jou een werkproces waarmee je een basis hebt om weer verder te kunnen groeien met je onderneming.
Het weekprogramma ‘Slimmer Werken’ is vooral voor ondernemers die snel willen schakelen. Ondernemers die voor een week een team (denk aan 3 tot 5 medewerkers) beschikbaar kunnen stellen om binnen een week impact te maken. Ondernemers die op basis van bevindingen en beargumenteerde oplossingen gedurende de week bereid en in staat zijn om snel beslissingen te nemen.
Verwacht jij nog niet klaar te zijn om in een week meteen knopen door te hakken en wil jij eerst begrijpen waar je tegenaan loopt? Wat zorgt ervoor dat je met je onderneming nog niet kan doorgroeien? Kijk dan eens naar de ‘Snel Inzicht Scan’.
Is het voor de operationele voortgang van je onderneming moeilijk om een team een week in een workshop te laten deelnemen? Of spelen de procesproblemen tussen meerdere teams? In het programma ‘Samenwerken versterken’ wordt het werk over meerdere weken verdeeld waardoor het mogelijk is om de operationele voortgang te waarborgen. En is er sprake van procesproblemen tussen meerdere teams, dan is er meer tijd nodig om de werkzaamheden in het proces goed af te stemmen om slimmer te werken en de samenwerking te verbeteren.