Hoe doorbreek je je procesproblemen

Loop jij tegen procesproblemen aan die alsmaar aanhouden? Wat je ook doet? Denk aan een extra controle inbouwen, periodiek tijd inplannen om weer meldingen/aanvragen en dergelijke op te schonen, checken of de informatie actueel is op diverse plekken in je IT systemen. Een vervelend werkje en ook tijdrovend. Met deze werkzaamheden ben je eigenlijk ‘aan het dweilen met de kraan open’.

Stel je eens voor dat

Er geen extra controle nodig is, geen opschoning meer, de informatie betrouwbaar en actueel is. Wat bespaart je dat een hoop tijd en fouten! Je medewerkers werken beter en plezieriger samen. En dat stralen zij weer uit naar je klanten. Dat zorgt weer voor meer tevreden en loyale klanten. Je omzet stijgt en tegelijkertijd heb je een betere beheersing van je bedrijfskosten en je ziet je bedrijfsresultaten toenemen.

Vind de kraan en stop met dweilen

Wanneer je processen wilt verbeteren, dan is het belangrijk bepaalde stappen te volgen. Anders verval je toch weer in het ‘dweilen’. Je zorgt eerst voor meer inzicht, voordat je verbeteringen gaat aanbrengen. Daardoor kom je tot de oorzaak van het probleem en dat pak je aan, ‘de kraan dichtdraaien’ als het ware.

Hoe vind je de kraan?

In mijn e-book vind je het stappenplan met tips om tot de oorzaak van je procesprobleem te komen tot en met implementatie van de verbeteringen. Je treft ook tips aan hoe je je medewerkers meeneemt in deze veranderingen. Voor het succes van de verbeteringen is acceptatie van groot belang.

Lees meer in het e-book hierover