Ervaar je problemen in je processen, maar kun je niet de vinger erop leggen waar de problemen ontstaan?

En weerhouden deze problemen je nu om verder te kunnen groeien met je onderneming?

Met een Snel Inzicht Scan heb je in een paar uur de pijnpunten boven tafel.

Herken je dit?

Je wilt graag verder groeien met je onderneming, maar door de dagelijkse hectiek is je onderneming daar nu niet klaar voor. Je hebt het gevoel dat je team werkdruk ervaart en nog maar net aan de klantvraag kan voldoen. Door de werkdruk is er meer kans op fouten en als je die moet herstellen, neemt het werk alleen maar toe. Maar waar zit nu werkelijk het probleem dat je weerhoudt om te kunnen doorgroeien met je onderneming? Er komt te veel op je af om dat objectief te kunnen bekijken.

Een frisse blik kan dan helpen om focus te leggen, waardoor jij stappen kunt maken naar meer beheersing van de werkzaamheden binnen je onderneming. Zodat je de volgende groei kan maken met je onderneming.

Tijd om de oorzaak te vinden

Als je eenmaal weet waar het probleem vandaan komt, dan kun je stappen maken om de oorzaak van je problemen aan te pakken. Hoe fijn zal het werken als je niet meer het gevoel hebt achter de feiten aan te lopen en de controle te verliezen. Tijdens de Snel Inzicht Scan vinden we waar jij je op kunt focussen om die controle weer terug te krijgen.

Snel Inzicht Scan

In een Snel Inzicht Scan zal ik een aantal medewerkers interviewen en het proces in hoofdlijnen in kaart brengen. Door de vragen die ik stel tijdens de interviews, komen de pijnpunten boven tafel. Na de Snel Inzicht Scan weet je waar de knelpunten zitten in het proces en er ligt een voorstel voor acties, waarmee je zelf aan de slag kunt gaan om de knelpunten aan te pakken en weer verder kunt groeien.

Praktische informatie

De Snel Inzicht Scan duurt in totaal 4 uur. De interviews worden in één dagdeel fysiek of online ingepland. De volgende dag weet jij waar de knelpunten zitten in het proces en kun je meteen zelf aan de slag met verbeteren.

 

Wat levert het je op?

Je hebt een aantal gerichte acties waarmee je weer voorop de feiten kan lopen en de controle weer in de hand te nemen. Je kan aan de slag met de oorzaak die jou en je medewerkers er nu van weerhoudt om efficiënt en met plezier te werken en verder te groeien.

Over mij

Van nature bedenk ik altijd of het beter en sneller kan. Ik ben enorm oplossingsgericht en zie overal mogelijkheden. In projectwerk voel ik mij als een vis in het water en ik ontdekte hier mijn passie voor procesoptimalisatie. Klantgerichtheid is er bij mij ‘ingebakken’, letterlijk en figuurlijk als banketbakkersdochter. Het is belangrijk om te luisteren naar je klanten. Ga serieus om met klant feedback en klachten. En gebruik deze informatie om je processen te verbeteren. Je realiseert kortere doorlooptijden, lagere kosten en hogere klanttevredenheid. Zodat je klanten graag zakendoen met je. En graag klant blijven. Je verbetert je bedrijfsresultaten en je klanten zijn happy. Ja! Daar word ik heel blij van. Het geeft mij veel energie en voldoening.

Referenties

“Je bent prettig in de omgang en to the point in de besprekingen met een heldere kijk op oplossingen en het resultaat!”

Sjoerd Alkema

Accountmanager, Benelux

“Our collaboration was very efficient.
Your working capacity, your commitment, your precision, your availability.”

Catherine Angelvin

Sales manager, Regio Zuid-West – Frankrijk

Veel gestelde vragen

Hoe is het mogelijk om in zo’n korte tijd tot de pijnpunten te komen?

Ik begrijp snel hoe werkprocessen in elkaar steken en hoe ze effect kunnen hebben op elkaar. En dat combineren met de juiste vragen stellen tijdens de interviews. Zo kom ik snel tot de pijnpunten in je proces waarmee ik jou verder kan helpen om de oorzaken van je problemen weg te gaan nemen.

Hoe weet ik dat de investering het waard is?

Je mist nu omzet omdat je team niet meer klanten kan bedienen. Met een hogere werkdruk is er ook meer kans op fouten. Fouten maken en deze herstellen kost aardig wat geld. Over het algemeen zijn 10-40% van de bedrijfskosten onnodig. Deze extra kosten komen doordat zaken niet in een keer goed gaan. Stel dat we het gemiddelde nemen van 10-40%. Hoeveel is 25% van jouw bedrijfskosten? Zie dat als een potentieel om te kunnen besparen. En dat bedrag kun je weer mooi gebruiken om te investeren in de groei van je onderneming.

Is dit iets voor jou?

Wil je uit de hectiek van de dag komen, dan begint dat met te begrijpen waar de oorzaak van je problemen ligt. Een Snel Inzicht Scan helpt jou snel op weg.

Zoek je naar mogelijkheden voor meer hulp? Hoe je met hetzelfde team meer werk aan kan door slimmer te werken?

Wil je naast slimmer werken ook dat teams beter samenwerken? Kijk dan ook naar het programma ‘Samenwerken Versterken’.